Friday, June 19, 2009

Sekarang saya baru pulang dari kelas terakhir saya pada minggu ini sambil mengharapkan agar cuti sabtu dan ahad ini benar-benar menghilangkan keletihan dan keresahan yang saya hadapi sepanjang minggu. Baru saya kenal kesibukan yang nyata jauh berbeza dengan keadaan di sekolah inilah yang telah dilalui oleh ramai orang, yang akan menjadi gaya hidup saya dari sekarang.Pertama saya perlu menyiapkan tugasan yang diberikan pensyarah sewaktu kuliah untuk dibereskan sebelum bermula kelas tutorial. Kedua kegiatan amali di makmal .Kami dikehendaki menghadiri 1 eksperimen setiap minggu yang mengambil masa 3 jam.Setiap pagi seawal jam 8 atau kadang-adang 9 kami menuju ke blok kuliah dan tutorial, iaitu sejauh 5 minit berjalan dari kolej kediaman. Kami pulang jam 5 petang . Kadanh-kadang kuliah yang kami hadiri agak sukar untuk difahami dan kami terpaksa mencari ilmu itu dalam buku rujukan yang telah dibeli ataupun mencarinya di perpustakaan. Ini juga agak mencabar kadang-kala kerana bahasa dalam buku itu benar-benar belum saya jumpa sebelum ini. Namun apa jua yang susah itu kami berbincang sesama kami dan seronok juga apabila ada sahabat yang mudah faham dan kami sama-sama berdiskusi. Apapun saya rasa petang ini saya dapat menghilangkan segala tension yang ada ini apabila mengikuti program anjuran pelajar akademi pengajian islam yang bertempat di kajang. Kami akan mendengar bengkel berkaitan tauhid.

No comments:

Post a Comment